Cantidad de envíos : 947 Edad : 82 Localisation : Guatemala Fecha de inscripción : 16/01/2007
Tema: Een brief voor de missiekring. Vie Jul 20, 2007 5:06 pm
Photo van ons asylum. Beste vrienden, Gelukkige mensen hebben geen geschiedenis! Maar toch even een woordje over ons werk. Onze parochie is zeer actief! Een gevolg van de voortgezette vorming van de verantwoordelijken voor de groepen en de dienstverlening . We hebben 28 groepen en teams. Bovendien behaalt onze school erg bevredigende resultaten onder een goed lerarencorps. Ons consultorium beschikt over een dokter,een tandarts en een sociaal gerichte apotheek. Er is een sterke respons voor onze dienstaanbiedingen: steeds een volle zaal en wachtenden tot op de straat. Iedereen zingt, leest de berichten en vertelt het verder. Bij de jongeren evenzo: we hebben vijf jongeren groepen. Ons sociaal centrum heeft een labo voor de leerlingen van de school en voor het publiek in het algemeen. De apparaten zijn een gift van de paters franciscanen: 18 moderne toestellen. De aangeboden menselijke vorming is een echte dienst aan de gemeenschap. Het internet en de radio spelen ook een rol in ons apostolaat. We hebben ruimtes waar we onze mening en ons geloof kunnen verkondigen en onze kennis en vriendschap kunnen aanbieden aan mensen van overal en in verschillende talen. In 2008 zal ik het genoegen hebben om mijn vakantie door te brengen in Knokke. Ondertussen stuur ik heel de sympathieke en actieve missiegroep mijn allerbeste groeten! Padre Jorge Toussaint, Guatemala. Dank U, broeder Jozef, met de wijzigingen.